torsdag 30 maj 2013

Vanlig torsdag på gymmet

Hej! Allmänt trött och varm pillade jag i mig 2 koffeinpiller och drog iväg till gymmet för att köra böj högt, lågt, pinbänk, sumomark och lite annat. Inget kanonpass men jag tycker ändå att det går framåt! Kände dock av vänster knä i lowbar böjen så det är rätt segt...

Knäböj (highbar) 1*:
2x165kg (La stången lite konstigt så körde om settet)
3x165kg hade nog kunnat klämma ut en till men nöjer mig med en 3:a!

Knäböj (lowbar) 3,3,3*:
3x107,5kg
3x122,5k
6x137,5kg Hade nog även här kunnat klämma ut en eller möjligtvis två till. Men en 6:a duger bra för dagen :)

Pinnbänk: (ligga i brygga med plintar i samma höjd som bryggan. Avlasta stången på plintarna i 1-3s och pressa upp)
3x3x105kg

Sumomark: (om man nu kan kalla det för det...)
3x3x160kg jättelätt men har väldigt svårt att "dra med höften" utan gör som i riktig mark att jag rätar benen och drar med ryggen. Får nöta lite mer teknik så kanske man kan få lite höftstyrka från sumon!

Stångrodd:
8x100kg som mest

Bar holds
31s x 140kg PB! dubbelt frontgrepp och dra stången som i vanlig mark och håll i toppläget så länge som möjligt.

Vart ett rejält långt pass idag så blir att äta extra mycket mat nu så man orkar träna på lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar